FANDOM

Vuodenajat ovat kausia kirjoissa, joissa eri sääolosuhteet tapahtuvat. Koirat käyttävät seuraavia termejä vuodenaikojen kuvaamiseksi: Puunverso, Ikivalo, Punalehti ja Jäätuuli.

PuunversoMuokkaa

Puunverso[1] (Kevät) (engl. Tree Flower) on suuri helpotus Jäätuulen jälkeen. Lumi sulaa ja kasvillisuus alkaa kasvaa, samoin kuin saaliit ja pennut syntyvät. On mukavaa löytää saalista näykkimästä ruohoa. Tunnetaan myös Uusilehtenä.

EsiintymisetMuokkaa

A Pack Divided, Dead of Night

IkivaloMuokkaa

Ikivalo[1] (Kesä) (engl. Long Light) on ajanjakso, jolloin päivät ovat pitkiä ja kuumia.[1] Saalista on runsaasti.

EsiintymisetMuokkaa

Autio kaupunki, Yllättävä vihollinen, Into the Shadows, Red Moon Rising

PunalehtiMuokkaa

Punalehti[2] (Syksy) (engl. Red Leaf) on aika, jolloin lehdet vaihtavat väriä. Tällöin koirat varastoivat ruokaa Jäätuulen varalle. Sää ei yleensä ole ankara, mutta on vastuussa ilman viileydestä. Pennuista tulee Punalehden aikana lauman täysiä jäseniä.

EsiintymisetMuokkaa

Pimeys laskeutuu, Vaikea taival

JäätuuliMuokkaa

Jäätuuli[1] (Talvi) (engl. Ice Wind) on aika, jolloin kaikki on kylmää ja huurteista. Saalista on harvassa. Koirat voivat kuolla nälkään tai kylmään, elleivät he ole varovaisia. Kun sataa lunta, se peittää puut. Koirien tiedetään joskus leikkivän lumessa.

EsiintymisetMuokkaa

Rannaton järvi, Koiramyrsky

Lähteet ja sitaatitMuokkaa

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Rannaton järvi, sivu 71
  2. Vaikea taival, sivu 12